sammieminke.reismee.nl

Eerste dag vrijwilligerswerk

Vandaag begon het vrijwilligerswerk. We konden kiezen tussen drie projecten, vrouwen, kinderen of ouderen. Wij hebben gekozen voor het vrouwenopvanghuis. We waren de enige want de andere drie kozen voor het ouderen opvanghuis.
Het was best spannend om er heen te gaan want we hadden geen flauw idee wat we konden verwachten. Toen we aankwamen waren de meeste kinderen net hout aan het verzamelen, toen ze terug waren zijn we met z'n allen naar een grote ruimte gegaan waar we kennis gemaakt hebben.
Het waren ongeveer tien meisjes tussen de 6 en 17 jaar. We hadden een spel bedacht om met ze te doen maar dit sloeg niet helemaal aan dus hebben we maar met hun spelletjes mee gedaan. Het was alsof we tien jaar jonger waren, heel leuk.
De kinderen waren allemaal erg enthousiast en de tijd vloog daarom zo voorbij.

Na de lunch zijn we naar de sloppenwijk gegaan. Of eigenlijk meer een sloppenstraat. Vandaag waren daar iets van 15 a 20 kinderen die ons enthousiast begroeten. Ze hingen meteen als kleine aapjes om ons heen. We hebben bingo en galgje met ze gespeeld en touwtje gesprongen daarna gingen ze hun eigen ding doen. Wij konden toen eigenlijk wel gaan, daarom zijn, we toen nog even naar Mapusa geweest. Vervolgens zijn we met een hele hele volle bus terug naar huis gegaan. De bus was zo vol dat hij bijna de heuvel niet op kwam.

Het was een indrukwekkende dag met veel nieuwe ervaringen, indrukken en uitdagingen,maar het was super leuk en bijzonder.