sammieminke.reismee.nl

Eerste week vrijwilligerswerk

We hebben nu de eerste week vrijwilligerswerk erop zitten. De eerste drie dagen in de women shelter waren best lastig, de meisjes waren erg op elkaar gericht. Het leeftijdsverschil maakte t nog moeilijker. De rek en strek oefeningen die we met ze moesten doen vonden ze ook niet echt leuk. Donderdag hebben we deze dus maar geskipt. Het spel donkey monkey was deze week absoluut favoriet, een vrij actief spel dus t zweet bleef niet achterwegen. Naarmate we de kinderen beter leren kennen werd t stukke leuker. Ook vinden ze tekenen en schilderen hartstikke leuk dus dat is een goede bezigheid.
De kinderen in de slum zijn geweldig. Heel enthousiast, vrolijk, aardig en leuk, maar af en toe ook een beetje agressief naar elkaar. We leren ze engels en rekenen, ieder kind op zn eigen niveau. Er zitten een paar hele goede kinderen bij, waardoor wij ook soms nog hard moeten nadenken over de rekenopgaven. Het zijn ook echte modelletjes, want als we onze camera te voor zijn halen staan ze allemaal klaar. Het is mooi om te zien dat je als je weinig hebt toch nog zo vrolijk kan zijn.
Vanmiddag zijn we na de slum ook nog even naar het summerkamp geweest, dit was de laatste dag van het kamp omdat de zomervakantie hier na t weekend is afgelopen. Ze lieten allemaal vol enthousiasme hun werkjes zien die ze de afgelopen maand gemaakt hadden. Ze waren er berentrots op en voor ons was t geweldig om te zien.

We proberen morgenvroeg nog war foto's op de blog te zetten!

Liefs!